Friday, 22 April 2011

sekali lagi~


sekali kau lafazkan CINTA...
ku menyintaimu SELAMANYA....

Thursday, 14 April 2011

0nLyMe~By~Me


                                                                                             AkuDanSeSuatu~~


wajah~wajah diriku....untukmu
memiliki sejuta rahsia sebalik seribu senyuman
memiliki secebis duka sebalik setiap tangisan
memiliki satu impian sebalik segala keinginan
memiliki madah pujangga mentafsir sebuah perasaan
hanya dari aku...

FoToPaGe~~mY dReAm

f0toPagE mYdrEaM~
foto terbaru yg di ambil pada sesi ' f0t0gRaFi tiMe t0 w0rK'

kemudian...
eDit0 bY mE~~

dan sebenarnya...
iT's My dReAm...to Be fReeLanCe f0toGrapHer

but...
have first 0nly 0ne My 0wn CamEra...

for tHe first SteP in My drEam
maKing eDit0...

sec0nd..
buy CamEra...huhuhu








Wednesday, 13 April 2011

aku adalah aku 3

SENYUM lah wahai hati.TENANG kan dirimu.aku x MAMPU melihat kau begitu.hilang ARAH kerana KHILAF ku.biarpun diriku sedang berDUKA.ketenanganmu memberi SEMANGAT buatku.berikan aku KEKUATAN mengharungi segala KEPAHITAN.usah biarkan KITA hanyut tatkala PERASAAN menguasai JIWA.usah biarkan RASA itu mengusai kita.kita punya DIA.pohon dan ber DOA lah agar kita sama sama GEMBIRA di DUNIAnya.agar SENANG  jua untuk kita ber SEDIA menghadapi AKHIRATnya.wahai hatiku SENTIASA la bersamaku.akan ku JAGAmu dengan seBAIKnya.itu JANJI ku.maafkan AKU andai selama ini aku aku mengABAIkan mu.kita tahu kita memerlukan SATU sama lain.SIAPA kau itulah AKU.kau BAHAGIA ku turut merasainya.TERIMA KASIH wahai hati.ku ber SYUKUR atas KURNIAAN yang tak terhingga ini.terima kasih jua YA ALLAH.~~

Sunday, 10 April 2011

raSa iTu..~~

perTEMUan perPISAHan adalah ketentuan dariNya.Tidak pernah terduga pada sebuah pertemuan di sUATU daerah yang terlalu ASING.namun telah tersurat daerah ini memulakan satu EPISOD.
deru angin yang bertiup menbelai wajah.sapaanya seolah olah terus ke KALBU.membangkitkan satu rasa keDAMAIan.kicauan beburung di pepohonan bagaikan mengalun sebuah truma yang mengasyikkan.
bibir menguntum SENYUM.bicara tersusun INDAH.mata terus memandang.HATi terus berbisik menafsir dan menilai pada sebuah pandangan.hanya DIA dan ILAHI yang tahu apa yang berlegar di kotak FIKIRAN.
pertemuan membangkitkan satu rasa yang sukat di mengERTIkan.namun jauh di sudut sekeping hati terpendam sejuta IMPIAN.
perpisahan terjadi di daerah SEPI ini.hati bagai tidak merelakan/.terpaksa melangkah...hati terus berbisik MENGHARAP.apakah masih ada episod selepas perpisahan ini...~~

aku adalah aku 2

tiada ku ulang segala kepahitan
biarkan itu menjadi pedoman
perjalanan hidup ini harus diteruskan
demi tapak sebuah kebahagian

andai semalam
adalah sebuah mimpi malam
yang singgah mengisi ruang yang suram
akan ku tepis kali ini
tidak lagi ku hampiri
kerna itu bukan milik ku lagi
pergi..pergi....
aku tak mahu lagi

milik ku kini
adalah sebuah janji
janji menggapai satu mimpi
yang tercipta dari dua hati
satu pelengkap duniawi
sebagai kekuatan di akhirat nanti

posto! posto!

salam sume...huhuhu ari ramai lak member lme msg.yg x pnah msg pon tetiba je msej.ape mimpi ntah.tp aku hargainye.thanks fren.love u..ameena

Thursday, 7 April 2011

foto foto!!......foto lagi!!!


foto terbaru..hehehehehe
always with love to everyone.mmmmuuah!



" girl in blue "


one more...

girl in red....huhuhuhu

1. zulhasna....
graduan diploma dalama jurusan bisnes di sebuah kolej di melaka
dia ni assistent manager kt tempat keje aku...
biasala dak bisnes katakan..mestilah ade pengalaman.
happy go LUCKY..huhu

2.nina...
adik nina...umo baru 21 ni..hehehe
graduan sijil teknologi komputer di kolej komuniti 
kat perak..lupe lak daerah mne...huhuhu
dia ni sopan n lembut je...
tu ramai yg CAIR..hehehe
seorang yg sangat penyayang..

apa yg PENTING..
love both of you...



Wednesday, 6 April 2011

aku adalah aku 1

tatkala sendirian
hati mula bermain dengan perasaan
mengimbas segala ruang kenangan
suka dan duka tiada sempadan

bila waktu itu
aku masih buntu dan tiada arah tuju
mencari sesuatu
yang entah bila akan ku temu

Ya Allah Ya Rabbi ku
ku mohon kekuatan dari mu
jua ketabahan dalam diriku
meniti kehidupan yang penuh liku
dengan iman dan taqwa terhadapMu







Sunday, 3 April 2011

cinta ABADI





Cintailah Allah
hidup menjadi indah
cintai manusia
tidak semestinya hidup menjadi
selesa dan bahagia
jika pun harus bercinta
dengan manusia
jadikan lah cinta kepada manusia itu
untuk menuju kecintaan ABADI
dan SUCI 
terhadap Allah...


Wednesday, 30 March 2011

BY~ANDIKA SAPUTRA (2)

hati,cinta dan rinduku
adalah milikmu
cintamu takkan bisa membebaskanku
dan bagaimana mungkin
aku bisa terbang mencari
cinta yang lain
disaat sayapku
telah patah keranamu
cintamu
akan tetap tinggal bersamaku
hingga akhir hayatku dan kematiaanku
hingga tangan Tuhan
menyatukan kita kembali

Tuesday, 29 March 2011

by ~Andika Saputra~

tersenyumlah saat kau mengingatiku..
kerna saat itu aku sangat merindukanmu
menangislah saat kau merinduiku
kerna saat itu aku tak berada disampingmu
tetapi
pejamkan lah mata indah mu itu
kerna saat itu aku terasa ada di dekatmu
kerna kau telah ada di hatimu
untuk selamanya
tak ada lagi tersisa untukku
selain kenangan2indah bersamamu
namun
mata indah dulu milikku
kini terasa jauh meninggalkanku
kehidupan terasa tersa kosong
tanpakeindahan itu...

Monday, 28 March 2011

waspada dengan sikap SENDIRI..~

sudah terang lagi nyata sikap dan pemikiran yang mencorakkan tindak tanduk kita seharian.jika negatif pemikran kita maka akan terhasiltindakkan yg negatif.jika positif pemikiran kita maka hasilnya juga negatif.mereka yg berfikiran negatif seperti selalu bimbang, terlalu mengharap, mementingkan diri sendiri, dan mengenepikan agama akan sukar merealisasikan kebahagian dalam hidup mereka.sikap itu jua menjadi penghalang kesejahteraan emosi dan ketenangan jiwa.

 sesungguhnya Rasullah s.a.w berdoa dalam solat malam dengan lafaz bermaksud :

" ya Allah, ampunilah kesalahan ku,kebodohan ku,sikapku yg melampaui batas dalam urusanku, dan semua dosaku yang ENGKAU lebih mengetahui mengenainya daripada diriku sendiri.
Ya Allah ampunilah kesungguhan ku,kelalaianku,kesalahanku,dan kesengajaanku yang semua itu ada pada diriku"

~hadis riwayat Imam Al Bukhari dan Muslim~

Sunday, 27 March 2011

contest foto senget


huhuhu...my first contest~
CONTEST FOTO SENGET
by MYRA

haaa ni tuan punye contest..
lau nak msuk kene la follow syarat2 dia..
simple je kot...

! follow blog saya
!letakkan banner ni kat entry contest foto senget
!letakkan gmbr korang yg senget n comel tu kat entry korg
!letakkan link entry korang kat entry ni

contest ni akan di tutup pada 9 april 2011 jam 11.60 tgh malam...

hadiahnye berupe...
1st : top up 50
2nd : top up 40

and in the end
from ME for the CONTEST..

tarraaaaa.....


vote for me!!!!
by akudansesuatuduniaku.blogspot



Friday, 25 March 2011



Tak dapat ku kotakan  * Seperti yang sudah-sudah * Bagai memetik butir bintang * Yang jauh tampak terang
Tak sanggup ku mungkir dalam sayang
Tak mampu ku berikan * Mimpi di luar jangkauan * Terimalah yang setulusnya * Aku di depan mata

Seadanya aku manusia
Aku peraih kasih sayang * Rindu pada ketulusan belaian * Engkau yang mendamaikan rasa ragu

Dengan cinta tak seperti dulu

Istana yang ku bina * Biarpun kali kedua * Terimalah yang setulusnya * Aku di depan mata
Seadanya aku manusia


KaWaN BaRu~~



@miss nina # zulhasna# ameena@

ini lah kawan2 yg baru aku kenal sejak aku start keje 2 bulan lepas.sporting,happy go lucky and cherfull sangat.dak2 kedai sebalah pon jeles.hahaha..pic ni kiteorg ambil mse sepakat pakai bju yg sama...bli sama2 kat kedai sebelah...hehehe.3 dara pingitan...love u all


~ pic kiteorg ber3 yg aku edit.hehehee.....mantap x?




bestFriendForever~~love u all




Monday, 21 March 2011

seribu impian~~=)

 Disenjakala begini
Teringat kembali
Teman-teman lama dahulu
Yang pernah sama mengharungi

Pahit dan manis dirasa
Sehati sejiwa
Tak mungkin ku lupakan segala
Saat suka dan duka

Susah dan senang kita bersama
Rentasi rintangan yang ada
Tiada sempadan yang memisahkan
Kasih sesama kita walau badai tiba

1
Seribu impian pernah pun kita bina
Demi masa depan...
Tenggelam jauh dalam khayalan
Di buai alam mimpi

Kenangan lalu menjelma
Teringat kembali
Di ketika bergurau senda
Mesranya kita bersama

Seribu impian indah menghias jiwa
Bagaikan permata...
Setinggi langit biru, mimpi kita
Abadi selamanya.


p/s : especialy buat my bff  ekin,myra,ainon n zack
dah lme x jumpa korang..lepak2 kat benteng...


jua buat mereka yang pernah,akan dan selamanya menjadi sahabatku.
MMMuuuahhhhh!
sayang korang sume...

Sunday, 20 March 2011

inikah dia?

di manakah letaknya nilai persahabatan sebenarnya?
mengapa harus ada dusta di penghujung cerita?
segala kenangan berlalu begitu sahaja..
tanpa rasa kasih dalam jiwa...
biarpun hanya sedikit cuma?

siapakah yang harus mengerti
siapa pula yang harus fahami
ini bukan hanya soal hati
ini kerana naluri...
rasa kasih yang pernah terpatri
mengapa harus di nodai
hanya kerana sesuatu yang belum pasti

tolong lah hargai
meskipun bukan sepenuh hati
sebelum ianya pergi dari sisi
tanpa kembali....


dari hati  

Saturday, 19 March 2011

dunia kita~selamanya

Pejamkan matu mu untuk ku

Dengarlah dunia berkata-kata

Usah kau ragu disini tempatmu
Walau berubah dimata kita
Tetap indah selagi kau masih percaya

Tertawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus yang berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya



Adakah semua ini yang ku inginkan

Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya



Bukalah matamu

Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

buatmu~~

selamanya bersama.....

Tiada mutiara sebening cinta, 
tiada sutra sehalus kasih sayang, 
tiada embun sesuci ketulusan hati, 
dan tiada hubungan seindah persahabatan

Mentari tak selamanya menyinarimu, 
dunia tak slalu memperdulikanmu,
dan kekasihmu tak selamanya mencintaimu. 
Tapi diriku akan selamanya
menjadi sahabatmu

Friday, 18 March 2011

6A3 sytlegroup



~naja.ubie.mat.nazhar.arfa.cikgu.tipah.anis.atie
yan.dayah.anem.waza.tim.azrin.yati.aja.nina.lijah.
ceq.sue.meen.jun.wana.shuhada.k.arm.
myzan.leha.k.ani.ayu.ieda.ainon~

sahabatku sejati


"TUHAN itu bijaksna, Dia sangat kreatif memberikan teman bagiku tanpa LABEL HARGA.karna jika Dia tidak melakukanya aku tidak akan mampu membayar untuk mendapatkan teman SEMAHAL KAMU."

Thursday, 17 March 2011

dunia sahabatku...

.Tuhan aturkan kita dalam 1 pertemuan.
dalam 1 pertemuan di tetapkan 2 hati..saya dan awak.
dalam 2 hati..tuhan berikan 3 rasa..syg,kasih dan rindu.
dalam 3 rasa itu diselitkan 4 tujuan..berkenalan.berteman,berkawan dan bersama.
dalam 4 perkara itu tersembunyi 5 perkataan..teman baik selalu di sisi.
dalam 5 perkataan itu..tersembunyi 6 impian..iaitu syg+kekal+setia+mengerti+menghargai+mengingati.
dan dalam 6 impian itu tersimpul 7 huruf iaitu
 S.A.H.A.B.A.T...
                                                                  ~sahabatku andika saputra~