Wednesday, 30 March 2011

BY~ANDIKA SAPUTRA (2)

hati,cinta dan rinduku
adalah milikmu
cintamu takkan bisa membebaskanku
dan bagaimana mungkin
aku bisa terbang mencari
cinta yang lain
disaat sayapku
telah patah keranamu
cintamu
akan tetap tinggal bersamaku
hingga akhir hayatku dan kematiaanku
hingga tangan Tuhan
menyatukan kita kembali

Tuesday, 29 March 2011

by ~Andika Saputra~

tersenyumlah saat kau mengingatiku..
kerna saat itu aku sangat merindukanmu
menangislah saat kau merinduiku
kerna saat itu aku tak berada disampingmu
tetapi
pejamkan lah mata indah mu itu
kerna saat itu aku terasa ada di dekatmu
kerna kau telah ada di hatimu
untuk selamanya
tak ada lagi tersisa untukku
selain kenangan2indah bersamamu
namun
mata indah dulu milikku
kini terasa jauh meninggalkanku
kehidupan terasa tersa kosong
tanpakeindahan itu...

Monday, 28 March 2011

waspada dengan sikap SENDIRI..~

sudah terang lagi nyata sikap dan pemikiran yang mencorakkan tindak tanduk kita seharian.jika negatif pemikran kita maka akan terhasiltindakkan yg negatif.jika positif pemikiran kita maka hasilnya juga negatif.mereka yg berfikiran negatif seperti selalu bimbang, terlalu mengharap, mementingkan diri sendiri, dan mengenepikan agama akan sukar merealisasikan kebahagian dalam hidup mereka.sikap itu jua menjadi penghalang kesejahteraan emosi dan ketenangan jiwa.

 sesungguhnya Rasullah s.a.w berdoa dalam solat malam dengan lafaz bermaksud :

" ya Allah, ampunilah kesalahan ku,kebodohan ku,sikapku yg melampaui batas dalam urusanku, dan semua dosaku yang ENGKAU lebih mengetahui mengenainya daripada diriku sendiri.
Ya Allah ampunilah kesungguhan ku,kelalaianku,kesalahanku,dan kesengajaanku yang semua itu ada pada diriku"

~hadis riwayat Imam Al Bukhari dan Muslim~

Sunday, 27 March 2011

contest foto senget


huhuhu...my first contest~
CONTEST FOTO SENGET
by MYRA

haaa ni tuan punye contest..
lau nak msuk kene la follow syarat2 dia..
simple je kot...

! follow blog saya
!letakkan banner ni kat entry contest foto senget
!letakkan gmbr korang yg senget n comel tu kat entry korg
!letakkan link entry korang kat entry ni

contest ni akan di tutup pada 9 april 2011 jam 11.60 tgh malam...

hadiahnye berupe...
1st : top up 50
2nd : top up 40

and in the end
from ME for the CONTEST..

tarraaaaa.....


vote for me!!!!
by akudansesuatuduniaku.blogspot



Friday, 25 March 2011



Tak dapat ku kotakan  * Seperti yang sudah-sudah * Bagai memetik butir bintang * Yang jauh tampak terang
Tak sanggup ku mungkir dalam sayang
Tak mampu ku berikan * Mimpi di luar jangkauan * Terimalah yang setulusnya * Aku di depan mata

Seadanya aku manusia
Aku peraih kasih sayang * Rindu pada ketulusan belaian * Engkau yang mendamaikan rasa ragu

Dengan cinta tak seperti dulu

Istana yang ku bina * Biarpun kali kedua * Terimalah yang setulusnya * Aku di depan mata
Seadanya aku manusia


KaWaN BaRu~~



@miss nina # zulhasna# ameena@

ini lah kawan2 yg baru aku kenal sejak aku start keje 2 bulan lepas.sporting,happy go lucky and cherfull sangat.dak2 kedai sebalah pon jeles.hahaha..pic ni kiteorg ambil mse sepakat pakai bju yg sama...bli sama2 kat kedai sebelah...hehehe.3 dara pingitan...love u all


~ pic kiteorg ber3 yg aku edit.hehehee.....mantap x?




bestFriendForever~~love u all




Monday, 21 March 2011

seribu impian~~=)

 Disenjakala begini
Teringat kembali
Teman-teman lama dahulu
Yang pernah sama mengharungi

Pahit dan manis dirasa
Sehati sejiwa
Tak mungkin ku lupakan segala
Saat suka dan duka

Susah dan senang kita bersama
Rentasi rintangan yang ada
Tiada sempadan yang memisahkan
Kasih sesama kita walau badai tiba

1
Seribu impian pernah pun kita bina
Demi masa depan...
Tenggelam jauh dalam khayalan
Di buai alam mimpi

Kenangan lalu menjelma
Teringat kembali
Di ketika bergurau senda
Mesranya kita bersama

Seribu impian indah menghias jiwa
Bagaikan permata...
Setinggi langit biru, mimpi kita
Abadi selamanya.


p/s : especialy buat my bff  ekin,myra,ainon n zack
dah lme x jumpa korang..lepak2 kat benteng...


jua buat mereka yang pernah,akan dan selamanya menjadi sahabatku.
MMMuuuahhhhh!
sayang korang sume...

Sunday, 20 March 2011

inikah dia?

di manakah letaknya nilai persahabatan sebenarnya?
mengapa harus ada dusta di penghujung cerita?
segala kenangan berlalu begitu sahaja..
tanpa rasa kasih dalam jiwa...
biarpun hanya sedikit cuma?

siapakah yang harus mengerti
siapa pula yang harus fahami
ini bukan hanya soal hati
ini kerana naluri...
rasa kasih yang pernah terpatri
mengapa harus di nodai
hanya kerana sesuatu yang belum pasti

tolong lah hargai
meskipun bukan sepenuh hati
sebelum ianya pergi dari sisi
tanpa kembali....


dari hati  

Saturday, 19 March 2011

dunia kita~selamanya

Pejamkan matu mu untuk ku

Dengarlah dunia berkata-kata

Usah kau ragu disini tempatmu
Walau berubah dimata kita
Tetap indah selagi kau masih percaya

Tertawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus yang berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya



Adakah semua ini yang ku inginkan

Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya



Bukalah matamu

Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

buatmu~~

selamanya bersama.....

Tiada mutiara sebening cinta, 
tiada sutra sehalus kasih sayang, 
tiada embun sesuci ketulusan hati, 
dan tiada hubungan seindah persahabatan

Mentari tak selamanya menyinarimu, 
dunia tak slalu memperdulikanmu,
dan kekasihmu tak selamanya mencintaimu. 
Tapi diriku akan selamanya
menjadi sahabatmu

Friday, 18 March 2011

6A3 sytlegroup



~naja.ubie.mat.nazhar.arfa.cikgu.tipah.anis.atie
yan.dayah.anem.waza.tim.azrin.yati.aja.nina.lijah.
ceq.sue.meen.jun.wana.shuhada.k.arm.
myzan.leha.k.ani.ayu.ieda.ainon~

sahabatku sejati


"TUHAN itu bijaksna, Dia sangat kreatif memberikan teman bagiku tanpa LABEL HARGA.karna jika Dia tidak melakukanya aku tidak akan mampu membayar untuk mendapatkan teman SEMAHAL KAMU."

Thursday, 17 March 2011

dunia sahabatku...

.Tuhan aturkan kita dalam 1 pertemuan.
dalam 1 pertemuan di tetapkan 2 hati..saya dan awak.
dalam 2 hati..tuhan berikan 3 rasa..syg,kasih dan rindu.
dalam 3 rasa itu diselitkan 4 tujuan..berkenalan.berteman,berkawan dan bersama.
dalam 4 perkara itu tersembunyi 5 perkataan..teman baik selalu di sisi.
dalam 5 perkataan itu..tersembunyi 6 impian..iaitu syg+kekal+setia+mengerti+menghargai+mengingati.
dan dalam 6 impian itu tersimpul 7 huruf iaitu
 S.A.H.A.B.A.T...
                                                                  ~sahabatku andika saputra~